2003

Malá Fatra

Na Malou Fatru jezdíme na skialpy celkem pravidelně, udělali jsme si z ní takové domácí hory (i když jsou teoreticky za hranicemi), už jenom proto že jsou to kopce pěkné, nejsou daleko a (zatím) tam neotravujou nějak výrazně ochranáři. Občas, když je pěkně, vezmeme sebou také Tomáše (to je náš pes), ať si užije. Tady je pár obrázků ze zimy 2002-2003.

Chata Pod Chlebom, kde šéfuje Milan Lachtani v Révajove muldě Na Malé Fatře to někdy také vypadá skoro jako na horách :o))) Rozsutec Před sjezdem Tomáš a Alena pod Malým Kriváňom Nahoru se nechce

Velká Fatra, únor

Na Velké Fatře jsme na více dní byli předloni, a tak jsme si letos udělali alespoň jednodenní lehounký přechod bočního hřebenu na pomezí Nízkých Tater a Fatry. Auto jsme nechali v Liptovské Osadě, autobusem popojeli na Donovaly a přes kopec zvaný Zvolen jsme "přeběhli" (chacha) bez využití lanovky (jednou se mi to vymstí) dolů do Revůc. Po cestě jsme okukovali další eventuální příležitosti na zimu či léto, jako například krásný kopec Rakytov přímo naproti. V Revůcách jsme potom ve známé místní krčmě počkali na další spoj hromadné dopravy, který nás hodil zpět k autu.

Skoro na Zvolenu Rakytov

Rax, únor

Podruhé na Raxu. Loni nás odsud vyhnal nedostatek sněhu a tak jsme to v letošním roce zkusili znovu, pro jistotu už v únoru. Lanovkou jsme vyjeli na okraj náhorní plošiny a pak nezbylo než pokračovat po svých. Ostatně tam stejně žádný veřejný dopravní prostředek nepremává. Za totální mlhy jsme málem minuli Otto Haus, ale pak, jako když mávne proutkem, mlha klesla do údolí a posléze se úplně rozplynula. Pod Barengrube přes Klobentorl jsme se již za krásného počasí vyplahočili na Scheibwaldhohe a k večeru sjeli na Habsburghaus, kde nás za nějakých 6 Eur na osobu nechal chatař přespat na pokoji v příšerné zimě. Večer jsme se stačili ještě "zúčastnit" výročky místní horské služby. Druhý den, "pomalupopásajůc" vyrážíme na Carl-Ludwig Haus, a dále již nalehko na vrcholek Heukupe (2007m), nejvyššího to kopce Raxu. Po pěkném sjezdu jsme využili na noc pohostinnosti zmíněné chaty (ve zdejší řeči hyte či hauzu) a další den dopoledne kolem kamzíků a Neuesee Huete hybaj zpět k lanovce a dolů k pažoutovi (osobní automobil francouzské výroby).

Stopy vedou na Schneeberg (jakoby), mezi náma je však ještě Holental Pod Baerengrube Na Scheibwaldhohe V hospodě na Habsburghausu Schneealpe Heukupe Na Heukupe Tudy dolů z Heukupe Kamzíci

Rottenmanner Tauern & spol., březen

Půl zimy jsme dumali, kam bychom vyrazili na nějaký delší výlet na skialpech letos. Zavrhli jsme většinu známých, známějších a superznámých lokalit (především z důvodu výskytu více než malého množství lidí), až jsme „objevili“  Rottenmanner Tauern, což jsou kopce vysoké ca. jako Tatry (ty vyšší) někde zhruba 60 km před Schladmingem  po levé straně, pakliže jedeme z východu na západ. Pravdou je, že poměrně velkým impulsem byl perfektně zpracovaný WEB.  Jako základnu jsme si zvolili Edelraute huete, už jenom proto, že se prakticky až k ní dá dojet autem.  :o))))), a kde na nás obsluha chaty hrála vyloženě přesilovku, s kocoury navíc dost velkou. Měli jsme naplánováno několik pěkných výletů, jenže ne všechny se vydařily z několika důvodů, z nichž jeden byla také vlastní lenost :o)))). To už tak chodí. A tak jsme nevylezli na nejvyšší kopec Rottenmannerek, Gr.Bosenstein (ca 2 600 m) ale zato jsme si polyžovali v pěkném komorním lyžařském středisku Planneralm a podívali se na Stuhleck, kopec který už v Rottenmannerkách není ale odkud byl pěkný výhled, kromě jiného, na RAX, kde jsme byli nedávno.

Na Edelraute htt. je to ani ne pět minut Edelraute htt. Romantika Grosse Boesenstein Pod Gr.Boesensteinem Pod Gr. Boesensteinem 2 Konečná jednoho z vleků v Planneralmu Alois-Gunther Haus na Stuhlecku Rax ze Stuhlecku

Rakytov (Velká Fatra), červenec

Pár obrázků z výletu na Rakytov, při kterém nám také asistoval Tomáš.

Cestou na Rakytov Tomáš na Rakytově

Kamnicke a Savinjske Alpy, Julské Alpy (Slovinsko), září

Na větší letní výlet (někteří tvrdí že je to dovolená) jsme letos začátkem září vyrazili do Slovinska a Rakouska, kde jsme měli (a stále ještě máme) vytipovaných několik cílů jak na kola, tak na nějaké to lezení či klétrštajgy. Jak se později ukázalo, vybrali jsme si nejhorší z možných termínů, pokud jde o počasí, z letošního pěkného léta. Po krátkém odpoledním intermezzu na kolech ve Slovinsku v okolí řeky Savinje, jsme druhý den, za stálého deště vyrazili pro jistotu na pár (2-3) dní k moři. Alespoň tam byla teplá voda, a na Julky jsme se dívali přes záliv. V lepší periodě počasí jsme se pak, již zase zpět ve Slovinsku, mrkli na Grintovec (kopec v Kamnických a Savinjských Alpách) zajímavou, krásně vedenou „klétrštajgovou“ cestou klasifikace, ve zdejší řeči, „zelo zahtevno“ a zbytek našeho potulování po Slovinsku jsme strávili čekáním na počasí a bajkováním v okolí Bohinjského jezera. Poté jsme raději zmizeli do Arca, kde hlásili předpověď přece jen lepší………….

Romantický západ slunce Julky přes moře Česká koča a kopec jménem Skuta Severní stěna Grintovce, kterou vede perfektní klétrštajg Kočna ze severní stěny Grintovce Pohled z vršku Grintovce na Julky Na kole v okolí Bohinjského jezera

Panoráma Rinky, Skuty, Grintovce a Kočny z Jezerska

Arco (Itálie), září

…..za ne moc vhodného počasí opouštíme Slovinsko a v trvalém lijáku přejíždíme přes Dolomity k Lago di Garda do Arca. Opravdu tam bylo tepleji a prakticky nepršelo, a tak jsme alespoň kola „pokřtili“ v kultovním MTB regionu.

Zátiší v kempu v Arcu Ne kole v okolí Lago di Garda Alena a kola u Lago di Garda

Malá Fatra, 28.10.

Obrázky z jednoho z našich výletů na Malou Fatru, na kterých hraje (téměř) hlavní roli Tomáš. Počasí bylo nádherné, což je zřetelné z obrázků.

Kontrast. Kousek pod Snilovským sedlem Tomáš na vrcholku Chlebu. Za ním Tatry Velký Fatranský Kriváň a Révajova mulda, v zimě bomba lyžovačka Tomáš, stále na vrcholku Chlebu. Tomáš, stále na vrcholku Chlebu, tentokrát válející se Tomáš, tentokrát na Chatě pod Chlebom, odpočívající

Hohe Veitsch (Rakousko-Štýrsko), 26. - 28.12.2003

Letos jsme mezi Vánocemi a Silvestrem chtěli vyrazit někde o fous dál. Vybrali jsme si oblast Hohe Veitsch ve Štýrsku. Je to trochu podobná oblast jako Rax, není ale tak rozlehlá a je malinko vzdálenější, o ca. 60km. 26.12. tedy opouštíme vánoční stromek, po obědě trochu lyžujeme v malém středisku pod Veitschem, odpoledne nasazujeme pásy a ploužíme se na Graf Meran Haus. Tam přespíme a druhý den vyrážíme na vršek Hohe Veitsch,1981m, (moc sněhu tam teda nebylo) odkud sjíždíme, zřejmě oblíbeným žlebem Schauller rinne, zpět k autu. Popojíždíme vyhlídkovou jízdou do Altenbergu (vesnička mezi Raxem a Schneealpen). Druhý den ještě malinko polyžujeme ve středisku Niederalpl a večer 28.12. jsme zpátky u vánočního stromku.

V lyžařském středisku Hohe Veitsch Hochschwab v dáli a večer Na vrcholku Hohe Veitsch když není sníh Na vrcholku 2 A tak nějak to asi vypadá, když sníh je Na Graf-Meran-Hausu